joi, 13 ianuarie 2011

Un port la rasarit, Radu Tudoran


Ieri am primit si volumul cu numarul 93 al colectiei Bpt - Un port la rasarit, de Radu Tudoran. Il mai avem prezent pe Radu Tudoran in colectia noastra cu Toate panzele sus! si Fiul risipitor dar si pe fratele acestuia, Geo Bogza, cu volumul Poemul invectiva.

Romanul, aparut prima data in anul 1941, nu a fost remarcat foarte prompt de critica literara (iar dupa instaurarea comunismului a fost ignorat complet, din cauza evocarilor Basarabiei si a criticilor sale asupra lumii slave.

„După 1947 – povesteste Radu Tudoran, într-un interviu acordat Marinei Spalas si publicat în „Contemporanul” nr. 15/ 1992 – am fost înmormîntat, nimeni n-a mai pomenit de mine decît dacă îsi mai aducea cineva aminte să-mi vîre o sulită în coaste. N-am socotit că era o nedreptate, fată de felul cum mergea treaba; puteam s-o pătesc mai rău, multumeam lui Dumnezeu cînd mă lăsau în pace. N-am fost arestat nici o zi, n-am făcut închisoare, dar nici nu eram liber, cum nu era nimeni în tara noastră..”.
Un port la rasarit, acum pe Shop, la numai 9 lei!
 


Niciun comentariu: