duminică, 26 iunie 2011

Dincolo de nisipuri, Fanus Neagu

Am inceput cu Ingerul a strigat, am continuat cu Frumosii nebuni ai marilor orase iar Miercuri, 29 Iunie, va oferim Dincolo de nisipuri, opera lasata romanilor de povestitorul, memorialistul, nuvelistul, romancierul si dramaturgul roman, regretatul Fanus Neagu.

Romanul Dincolo de nisipuri, aparut pentru prima data in anul 1962, a fost si ecranizat in anul 1973, in regia lui Radu Gabrea, cu prestatia lui Dan Nutu, Emil Botta si Gina Patrichi, si isi are actiunea in zona Brailei, unde dramele sociale si pasionale au un final care nu poate fi evitat nici chiar atunci cand eroii filmului cred ca pot detasa de realitate "dincolo de nisipuri'.


Marius Tuca: Domnule Fănuş Neagu, cum aţi defini libertatea după ce aţi trecut prin atâtea regimuri, sisteme?

O mare necunoscută! Libertatea este o nălucă după care gonim mereu s-o ajungem, pentru că nimic nu e mai frumos decât ce se află în zare. Atunci când ni se pare că am pus mâna pe ea dăm peste un alt vis, peste alt dor nebun de-a respira descătuşaţi de orice povară. Fiecare generaţie se naşte cu alte idei despre libertate. Eu am atins-o citind pătimaş, scriind sau mergând desculţ prin iarbă.

(preluare partiala interviu articol ziarul Jurnalul National) 
.. numai 9 lei!

Niciun comentariu: